10PM - 9AM: this interval is wasting time and money because if you send email or create ads, noone will read or click.
9AM- 10 AM: this is the perfect moment to advertise to increase click or open email. This period people normally email or read news.
10AM - Noon: This is the blackhole. Since this time most people focus on work therefore, they will not look at ads.
Noon- 2PM: This period, people prefer reading news, therefore, if you want to advertise around this time consider your title and content.
2PM - 3PM: people return to their job, they have to focus on jobs, therefore, they will only read aboutjob related or finance.
3PM - 5PM: Statistic shows, the success rate of financial and property investment ads are high because this time is psychology time related to future and money.
5PM-7PM: People open mail or read ads this time was late-worker who prepare further work. Mostly, they consider reading about promotion between B2B.
7PM - 10PM: the best time for buying, therefore, it's best time to promote your brand.
9AM- 10 AM: this is the perfect moment to advertise to increase click or open email. This period people normally email or read news.
10AM - Noon: This is the blackhole. Since this time most people focus on work therefore, they will not look at ads.
Noon- 2PM: This period, people prefer reading news, therefore, if you want to advertise around this time consider your title and content.
2PM - 3PM: people return to their job, they have to focus on jobs, therefore, they will only read aboutjob related or finance.
3PM - 5PM: Statistic shows, the success rate of financial and property investment ads are high because this time is psychology time related to future and money.
5PM-7PM: People open mail or read ads this time was late-worker who prepare further work. Mostly, they consider reading about promotion between B2B.
7PM - 10PM: the best time for buying, therefore, it's best time to promote your brand.
10PM – 9:00AM: đây là khoản thời gian nếu bạn gửi email thì coi như bỏ tiền qua cửa sổ vì thời gian này chẳng ai đọc check email và click vào cả.
Vietnamese
9:00AM – 10:00AM: đây là thời gian tuyệt với để tăng tỉ lệ open cũng như click. Thời gian này mọi người thường hay check email.
10:00AM – Trưa: lại 1 cái hố để bạn phun phí tiền. Trong khoảng thời gian này chúng ta tập trung toàn bộ trí lực, tâm lực vào công việc nên sẽ không màn đến các email quảng cáo
Trưa – 2:00PM: thời gian này mọi người thích đọc báo hơn, nếu bạn muốn gửi vào thời điểm này thì hãy cân nhắc title và nội dung phải mang tính giải trí. (cái này là ý của mình)
2:00PM – 3:00PM: trở lại làm việc sau khi nghỉ trưa, người dùng sẽ tập trung lại vào công việc, họ chỉ trả lời hoặc xem những email liên quan đến vấn đề tài chính.
3:00PM – 5:00PM: những email về địa ốc và tài chính sẽ chiểm tỷ lệ open cao, vì đây là thời điểm mà người ta thích tìm kiếm những vấn đề liên đến tương lai, tiền bạc.
5:00PM – 7:00PM: những người mở email thời điểm này là những người làm việc trể. Họ thường quan tâm đến các ưu đãi giữa các công ty với nhau.
7:00PM – 10PM: thời điểm tuyệt vời để bạn gửi các email về mua sắm hàng hóa, vận dụng
Trên đây là những thống kê của nước ngoài, còn đối với Việt Nam có lẽ sẽ khác 1 chút nhưng đối với mình thì khoảng thời gian 9:00AM-10:00AM là lý tưởng nhất để gửi.
Tuy nhiên mỗi ngành hàng sẽ có những thói quen khác nhau, các bạn nên xem report về thời gian Open và Click để đưa ra những time frame thích hợp cho nhóm ngành hàng của mình.
Theo nguồn: http://forum.digitalmarketing.vn/
No comments:
Post a Comment